четвъртък, 14 юли 2016 г.

Mazda 3 / Axela с фейслифт, нова стабилизираща система и нов дизелов агрегат

В средата на своя жизнен цикъл Mazda 3, позната още като Axela получава лек фейслифт. В интериора също промените са леки и се свеждат до новите контролери на централната конзола. Новост е наличието на ел. ръчна спирачка поради което нуждата от лост отпада, а централния тунел е с нов дизайн. Тя обаче се предлага срещу доплащане за някои от версиите.
Според информацията промени има и в механиката и то не малко. Изцяло нов за модела е 1.5 литровия дизелов предлаган в Mazda CX-3 с мощност 105к.с., 2.2 литровия агрегат е с понижено ниво на вибрации. Бензиновите версии продължават да разчитат на 1.5 и 2.2 литровите агрегати с мощност между 100 и 175к.с. Хибридната версия ще продължава да присъства в гамата на модела, както и задвижването 4х4, което в Европа ще се предлага само за 2.2 литровият, дизелов агрегат. Трансмисиите са 6-степенни, механични или автоматични. 
Регенериращата спирачна система и Стоп/Старт технологията ще бъде налична серийно за някои от модификациите. Дебют в обновената Mazda 3 прави системата за стабилност наречена G-Vectoring Control. Тя се намесва върху работата на двигателя по време на завой, като за части от секундата отнема от газта и по този начин накланя купето на пред, като същевременно увеличава сцеплението на предните колела. Трябва да подчертаем, че реално това се случва за част от секундата и водача не разбира нищо. Когато опасността премине компютърът  ускорява автомобила и премества инерционните сили към задните колела. Този похват се прилага от рали пилотите, но там всичко става с голяма прецизност и внимание. Тук всичко се изчислява и поема от компютъра, който решава до каква степен да въздейства на работата на двигателя.
В Япония продажбите на Mazda Axela ще започнат още този месец, но в Европа моделът ще започне да се предлага след официалната си премиера, която ще се състои по време на автосалона в Париж. 




Няма коментари:

Публикуване на коментар