петък, 3 юни 2016 г.

Това е новото Audi A5/S5

Новото Audi A5/S5 е факт, а неговата официална премиера пред публика ще се състои по време на автосалона в Париж, а продажбите ще започнат веднага след това. Новото поколение на купето изглежда познато, но трябва да признаем, че спрямо предходният модел то е по-солидно и класно. Изградено върху изцяло новата платформа от Audi A4 (B9), купето ще разполага със всички най-нови технологии на марката, а общото тегло е намалено с близо 60кг. Коефициентът на челно, въздушно съпротивление възлиза на Сх-0.25, което е едно от най-добрите постижения в този клас. Габаритите спрямо предходният модел са нараснали. Дължината на новото Audi А5 е 4.67м., ширината - 1.85, а междуосието е - 2.76м. Всичко това води до увеличено пространство в кабината и повече място за багаж, което в случая е 465 литра. 
Моторната гама първоначално ще се състои от два бензинови и три дизелови агрегата. Бензиновите модификации ще разчитат на 2.0 литровия, TFSI във версии на мощност от 190 и 252к.с., а дизеловите версии ще бъдат оборудвани с 2.0 литровия, TDI с мощност 190к.с., както и с 6-цилиндровия, 3.0 литров TDI, който ще се предлага в две версии на мощност - 218 и 286к.с. За Audi S5 ще бъде наличен новия, 3.0 литров турбо, бензинов агрегат с мощност 354к.с. наличен и в Audi S4. С негова помощ купето ще ускорява от 0 до 100км/ч за 4.7 секунди, като средния разход според производителя е 7.3л/100км. На разположение на клиентите ще бъде и богат избор от трансмисии. Той включва 6-степенната механична, 6 и 7-степенните с двоен съединител и 8-степенна, автоматична скоростна кутия. Задвижването на четирите колела ще се предлага първоначално само за 4-цилиндровите версии и то с механична трансмисия. 
Интериора е идентичен с този на А4, а виртуалния кокпит ще се предлага срещу доплащане. Налице ще бъдат още инфотейнмънт система с 8.3-инчов дисплей, Стоп/Старт система, асистент за поддържане лентата на движение, система за предупреждение за обекти в мъртвата точка на водача, система за разпознаване на пътни знаци, адаптивен автопилот, Stop&Go функция и още куп екстри, които лесно ще качат цената над 60 000 евро за базовият модел. 
Цени за сега не се съобщават. Те ще станат ясни в края на лятото, а най-късно в началото на следващата година ще видим и модификацията Sportback. Все още не е ясно дали ще видим и откритата версия на модела, тъй като проучванията в момента показват, че пазара на този тип автомобили е напълно свит и трудно биха се избили инвестициите от такъв модел. Все пак марките, които държат на своята репутация са длъжни да предлагат такива версии, а това най-вероятно ще важи и за Audi.




Няма коментари:

Публикуване на коментар